BLUE OCEAN STRATEGY

En strategi der handler om at turde være modig og tro på det ingen før har troet muligt.

Innovation er i dag et alment krav for at kunne overleve som virksomhed i en konkurrencepræget verden. Med Blue Ocean strategien for øje søger man at finde nye markeder som kan skabe nye muligheder, fordi ingen konkurrence er endnu. Som virksomhed er man selv medskaber af de nye markedsområder.

 

Airbnb, de har i mange år været alene på et stødt voksende marked. I dag har andre konkurrenter fået øjnene op for det "blue ocean" marked som Airbnb skabte. Tilfældighed eller ej? Det vigtige er pointen om, hvor stor en forretning kan vokse sig, når man ser nye muligheder skaber et helt nyt marked.

Det handler om at tænke skævt og være åben, samtidig med at være legende og turde fejle, som dybest set handler om mod. At turde noget andre ikke har gjort før er for mig kreativitet.

Med et omdrejningspunkt omkring Blue Ocean tankegangen kan jeg tilbyde foredrag omkring strategien og hvordan jeg selv i min eliteidrætskarriere brugte kreativiteten og legen til at springe rammer for, hvad der den gang var normen inden for den disciplin jeg beskæftigede mig med.

Kontakt:

Blue Ocean

Kristine Roug

Tlf. 21219115  

info@blue-ocean.dk

  • LinkedIn Social Ikon
  • Facebook Social Ikon

2019 BLUE OCEAN